ΣΤΕΙΛΕ ΜΑΣ ΚΙ ΑΛΛΕΣ
Αγαπητοί Schooligans. Είμαι φιλόλογος σ' ένα σχολείο στη επαρχία. Έχω μια μαθήτρια στη B' Γυμνασίου που γράφει εκθέσεις γεμάτες ειλικρίνεια και ζωντάνια. Άραγε θα γράφει έτσι όταν τελειώσει το σχολείο, με όλα τα βαρετά κείμενα που της δίνουμε και τις «συνταγές» για καλές εκθέσεις στις Πανελλήνιες;
Υ.Γ. Σας στέλνω μια έκθεση που μου 'γραψε φέτος.
ΘΕΜΑ: «Τα θετικά και τα αρνητικά της διαφήμισης στη ζωή μας»
Η διαφήμιση είναι θετική για τη ζωή του καταναλωτή, γιατί πρώτα-πρώτα θα πηγαίναμε στα μαγαζιά και δεν θα ξέραμε τι περίπου θέλουμε και θα ψάχναμε για ώρα. Μετά, όταν βλέπουμε ένα έργο που μας αρέσει και δεν θέλουμε να χάσουμε ούτε λεπτό, η διαφήμιση μας βοηθάει να διακόψουμε και να πάμε στην κουζίνα για νερό ή για κάτι άλλο, αλλά και να πάμε στην τουαλέτα. Και ακόμα βλέπουμε τι είναι καινούριο, πώς χρησιμοποιείται αυτό το προϊόν. Αλλά μαθαίνουμε και για τα έργα στην τηλεόραση (σ.σ. εννοεί από τα τρέιλερ). Παράδειγμα το Σάββατο δεν έχεις τι να κάνεις και την Παρασκευή μαθαίνεις πως έχει ένα τρομερό έργο και δεν στεναχωριέσαι πια!
Από την άλλη όμως η διαφήμιση είναι και αρνητική για τη ζωή του καταναλωτή, γιατί πρώτον κάθεσαι στον καναπέ να δεις κάτι στην τηλεόραση, εκεί που βλέπεις την Λαμπίρη «Super-star» και έχει ωραία θέματα, βάζει διαφημίσεις, το αλλάζεις και πας να δεις την Τατιάνα και ταυτοχρόνως έχει και αυτό διαφημίσεις, τότε νευριάζεις και κλείνεις την τηλεόραση. Δεύτερον στις διαφημίσεις τα πράγματα τα δείχνουν όλα μα όλα θετικά, και μέλι γάλα, μια κοπέλα πολύ αδύνατη τρώει σοκολάτα, όμως μια παχουλούλα που άρχισε δίαιτα και το βλέπει αυτό, τρέχει στο supermarket και την αγοράζει και πάει η δίαιτα!
Εγώ νομίζω ότι η ζωή μας θα ήταν χίλιες φορές καλύτερη χωρίς διαφήμιση. Να σας δώσω ένα καλό παράδειγμα: Γιατί οι άνθρωποι βάζουν Nova; Για να δίνουν παραπάνω λεφτά; Όχι. Γιατί στη Nova δεν βάζουν πολλές διαφημίσεις. Εμείς δεν έχουμε αλλά το έχω δει. Αλλά κι εμείς δεν λέμε «κρίμα, τώρα βρήκε να βάλει διαφημίσεις;»; Που κρατάνε και δύο ώρες! Και εμείς αλλάζουμε κανάλι και μετά όταν ξαναγυρνάμε, έχουμε χάσει την αρχή, γιατί δεν μπορούμε να υπολογίσουμε το χρόνο ανάμεσα στις διαφημίσεις!